0 امتیاز
381 بازدید
در مجازی سازی توسط مدیر کل (15.6k امتیاز)
ویرایش شده توسط
برای درک بهتر و عمیق تر مطالب در این بخش، مثال ها را در یک محیط آزمایشگاهی بیان خواهیم کرد. این مطالب به نحوی به رشته تحریر در می آید که شما بتوانید آنها را عینا در سناریوهای واقعی پیاده سازی نمایید. فقط حتما این نکته را رعایت فرمایید که روند توسعه و پیاده سازی بر اساس نظم و نظام مطالب قبلی که برای شما عزیزان توضیح داده ایم طی شود تا هم اصول مهندسی را رعایت کرده و هم کمترین میزان ریسک را در محیط عملیاتی داشته باشید.

چه مواردی مورد نیاز است ؟

برای شروع بلاک مدیریتی زیرساخت موارد زیر جزو نیازها می باشند:

Domain controller (pvolab.com)

Connection Server (hzn7-cs1.pvolab.com)

Security Server (hzn7-ss1.pvolab.com)

Replica Server (hzn7-cs2.pvolab.com)

Connection Server for second site CPA (hzn7-cs1b)

View Composer (hzn7-cmp.pvolab.com)

Enrollment Server (hzn7-enroll.pvolab.com)

Certificate of authority server (hzn7-certs.pvolab.com)

RDSH Server for hosting desktop sessions (rdsh-desktops)

RDSH Server for hosting applications (rdsh-apps)

SQL Express 2012 instance with 2 x databases (one for View Composer and one for the events database installed on the Composer Server hzn7-cmp.pvolab.com)

2 x vCenter Servers for the management block (pvolab.com), and one for the desktop block (vcs2.pvolab.com)

تمام ماشین ها به جز Security Server باید Join به دامین شوند. وضعیتی که قرار است پیاده سازی شود چیزی شبیه به دیاگرام زیر است:

قبل از شروع ، به مواردی بعنوان پیش نیاز در بستر آزمایشی نیاز داریم . این پیش نیازها کاملا صرف نظر از این مورد است که آیا شما مطابق با مثال ها حرکت میکنید یا خودتان قصد راه اندازی سناریوی خود را دارید. فرض ما بر این است که در حال حاضر شما کامپوننت های زیرساخت مجازی مثل ESXi سرورها، vCenter سرور، Domain Controller و SQL سرور را در اختیار دارید و سرورهای مجازی شما آماده و حاضر هستند تا role های مربوط به Horizon View بر روی آنها نصب شود. وجود زیرساخت مناسب برای بلاک دسکتاپ ها و آماده بودن ESXi سرور و vCenter سرور مسلما باعث تسریع روند کار خواهد شد. دیاگرام زیر تنظیمات مربوط به بلاک دسکتاپ ها را نمایش می دهد.

تنها نکته ای که در حال حاضر باید ذهن شما را درگیر کند دانلود آخرین نسخه ی Horizon View از سایت https://technet24.ir می باشد.

آماده سازی Active Directory:

جهت احراز هویت کاربران و دسکتاپ ها Horizon View از Active Directory (AD) استفاده میکند. همچنین با استفاده از Group Policy می توانیم بسیاری از شیوه های کنترلی و tune کردن دسکتاپ های کاربران را که در نظر داریم اعمال نماییم.

Horizon View با AD-functional Level های زیر سازگاری دارد:

Windows 2008 and Windows 2008 R2

Windows 2012 and Windows 2012 R2

وقتی در حال راه اندازی View Connection هستید توجه داشته باشید که در همان دامین هم باید دسکتاپ ها قرار بگیرند.

یوزراکانت های  Active Directory:

فرصت را مغتنم شمرده و تعدادی اکانت که در هنگام نصب به کار شما می آید ایجاد نمایید. این اکانت ها شامل service account برای سرویس های view connection سرور و سرویس های Composer می باشند. یک اکانت در AD نیاز دارید تا بوسیله ی آن در View لاگین کرده و مدیریت کامپوننت هایی که در vCenter وجود دارد را انجام دهید. همچنین یک یوزر برای View Composer تا مدیریت ساخت کامپیوتر اکانت ها در AD را داشته باشد.

یوزر اکانت vCenter:

به اکانتی نیاز دارید تا از طریق آن View بتواند به vCenter سرور شما متصل شود. این اکانت باید بعنوان یک لوکال ادمین به vCenter سرور اضافه شود. View Composer جهت ساخت دسکتاپ های linked-clone از این اکانت استفاده میکند. وقتی این یوزر را می سازید نیاز است تا مجوز دسترسی به vCenter سرور را نیز داشته باشد.

عکس زیر دسترسی های مورد نیاز این کاربر را مشخص میکند:

حال تصمیم داریم یک یوزر را به vCenter سرور اضافه کنیم، طی مراحل زیر اولین role ویژه برای vCenter را ایجاد میکنیم:

بوسیله وب کلاینت به vCenter لاگین میکنیم. از طریق Home بر روی آیکون Roles کلیک میکنیم

با کلیک بر روی علامت + یک رول جدید ایجاد میکنیم و نام View vCenter User را برای این رول انتخاب می نماییم. ( نام کاملا دلخواه می باشد)

در قسمت Privilege ، بخش Host and Configuration دسترسی های مورد نیاز را که قبلا به آنها اشاره کردیم را مشخص نمایید.

حال Permissionهای لازم را اضافه میکنیم.

به صفحه Home بازگردید و گزینه Inventories را از بالای صفحه انتخاب نمایید. بر روی آیکون vCenter Inventory Lists کلیک کنید.

بر روی vCenter Servers کلیک کنید، همان طوری که در عکس پایین مشاهده میکنید:

همان طور که در قسمت vCenter Inventory List مشاهده میکنید vCenter Server مورد استفاده برای بلاک مدیریتی در این مثال مشخص شده است.

بر روی vCenter server کلیک کرده تا انتخاب شود سپس کلیک راست کرده و گزینه Add Permission را انتخاب کنید.

کادر مربوط به Add Permission برای شما باز خواهد شد.

از قسمت Assigned Role، رول قبلی که با نام View vCenter User را ساختیم انتخاب نمایید و در قسمت Users and Groups یوزر View VCUser را انتخاب کرده و دکمه Add را بزنید.

مراحل در عکس زیر کاملا مشخص شده است:

از قسمت Domain، دامینی را انتخاب کنید که در مراحل قبلی یوزر را در داخل آن ساخته اید.

در بخش جستجو Search، قسمت اول یوزرنیم را زده و برای جستجو ایکن ذره بین را بزنید. نتیجه برای شما نمایش داده می شود. یوزر ViewVCUser را انتخاب کرده و دکمه Add را بزنید.

برای کامل شدن روند کار دکمه OK را بزنید.

یوزر اکانت View Composer

یک یوزر برای View Composer در اکیتودایرکتوری می سازید این اکانت مسئولیت حذف و اضافه کردن کامپیوتراکانت هایی که در دامین به صورت linked clone ساخته می شوند را برعهده دارد. دسترسی های این یوزر باید به صورت زیر باشد:

List contents

Read all properties

Write all properties

Read permissions

Reset password

Create computer objects

Delete computer objects

View Desktop Organization Units (OUs)

ممکن است شما قبل از این با OU کار کرده و از مزایای آن بسیار استفاده کرده باشید. اما اکنون زمان آن است که در نظر بگیرید که چطور و چگونه از OUها در محیط دسکتاپ های مجازی استفاده نمایید. در این مورد فکر کنید که داشتن یک OU اختصاصی به راحتی به شما اجازه می دهد تا Group Ploicy های مخصوص را بر اساس نیازهای هر Pool پیکربندی نمایید. سعی کنید از اختصاص یک Policy برای دسکتاپ های فیزیکی و مجازی برحذر باشید. پیشنهاد می شود که OU ها و پالسی های مربوط به دسکتاپ های فیزیکی و مجازی از یکدیگر مجزا باشند.

نیازمندی های آدرس دهی IP و DNS:

جهت نصب Horizon View ، یک سری پیش نیاز برای IP address ها و DNS name ها وجود دارد که توسط کامپوننت های مختلف View مورد استفاده قرار می گیرد. نیازهای اصلی برای IP address ها و DNS name ها به صورت خلاصه برای هر کامپوننت بر اساس عکس زیر می باشد:

همان طور که مشاهده میکنید پیشنهاد می شود از Load Balancer استفاده نمایید تا کانکشن های بین View سرورهای داخلی و Security سرورهای بیرونی بالانس شود. در محیط های کوچک استفاده از یک Security Server کافی بوده و نیازی به Load Balancer نیست.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط مدیر کل (15.6k امتیاز)

نصب و پیکربندی Horizon View – بخش نهم: امن سازی با استفاده از SSL Certificate ها و True SSO

در این قسمت سعی میکنیم جنبه های مختلف امنیتی را مورد بررسی قرار دهیم. امن سازی ارتباط بین یوزرکلاینت ها با سرورها و ایجاد امنیت لازم درارتباط بین کامپوننت های زیرساختی بین سرورهای View در دیتاسنترهایی که در اختیار داریم. برای شروع یک نگاه…

نصب و پیکربندی Horizon View – بخش هشتم: پیاده سازی معماری Cloud Pod

در مطالب قبلی در مورد مفاهیم و اصول طراحی و پیاده سازی Cloud Pod سخن گفتیم. همان طور که می دانید با استفاده از Cloud Pod می توانید چندین سایت مختلف را به یکدیگر متصل کرده و امکان توسعه و ایجاد سناریوهای ریکاوری برای شما بوجود می آید. حال…

نصب و پیکربندی Horizon View – بخش هفتم : نصب و تنظیمات View Security Server

کامپوننت بعدی که درصدد نصب آن هستیم چیزی نیست جز Security Serve، با نصب آن می توانید دسترسی های لازم را به کاربران داده تا آنها قابلیت اتصال از بیرون به دسکتاپ های خود را داشته باشند. Security Server نمونه دیگری از Connection Server است که…

نصب و پیکربندی Horizon View – بخش ششم : تنظیم و پیکربندی دیتابیس View Events

قسمت نهایی از کارهایی که برای تنظیم ابتدایی view باید انجام بدهید دیتابیس viewevents می باشد. اگر حضور ذهن داشته باشید  در قسمت های قبلی یک دیتابیس با نام viewevents ساختیم و از همان دیتابیس جهت تنظیمات استفاده کردیم: از صفحه اصلی View…

نصب و پیکربندی Horizon View – بخش پنجم : پیکربندی اولیه View Connection Server

پیکربندی اولیه View Connection Server: بعد از نصب View connection سرور از طریق کنسول مدیریتی می­توانید به آن متصل شوید، این کنسول با نام View Administrator شناخته می شود و تنظیمات اصلی در آن انجام می­گردد. برای باز کردن این کنسول نیاز…

نصب و پیکربندی Horizon View – بخش چهارم – نصب View Connection سرور

نصب View Connection سرور: سرور view connection و سایر رول های آن ( Security، Replica و …) بر روی سرور اختصاصی نصب می شوند. اسکرین شات زیر لیست نیازهای ضروری به هنگام ساخت Connection سرور را برای شما مشخص میکند. قدم بعدی راه اندازی و تنظیم…

نصب و پیکربندی Horizon View – بخش دوم – نصب View Composer

نصب View Composer: Composer می تواند به صورت مستقیم بر روی یک ویندوز سرور که vCenter بر روی آن قرار دارد نصب گردد و یا به صورت مستقل بر روی یک سرور standalone نصب شود. عکس زیر لیست و مشخصات لازم جهت اختصاص یک سرور برای View Composer را به…

نصب و پیکربندی Horizon View – بخش اول – پیش نیازها

برای درک بهتر و عمیق تر مطالب در این بخش، مثال ها را در یک محیط آزمایشگاهی بیان خواهیم کرد. این مطالب به نحوی به رشته تحریر در می آید که شما بتوانید آنها را عینا در سناریوهای واقعی پیاده سازی نمایید. فقط حتما این نکته را رعایت فرمایید که…
FOXNET محلی برای دانستن واشتراک مطالبی که نمی دانستید

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 301 بازدید
سوال شده می 6, 2021 در مجازی سازی توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 754 بازدید
سوال شده ژوئیه 22, 2017 در مجازی سازی توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 406 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 369 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2019 در مجازی سازی توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 2.3k بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2015 در سیسکو توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
...