0 امتیاز
841 بازدید
در تلفن (سانترال و VoIP) توسط مدیر کل (15.6k امتیاز)

پیش تر درباره ی "عیب یابی کالرآیدی (CallerID) در استریسک و الستیکس"خواندید .در این مقاله در تلاشیم شما را با حالت های  Ring Strategy در استریسک آشنا کنیم.

Ring strategy را به چندین بخش تقسیم می کنند که هدف آن این است که داخلی ها یا لیستی از شماره هایی که ما در نظر گرفته ایم چگونه زنگ بخورند. (در زیر به توضیح هر کدام می پردازیم)

 

Ringallv2 : در این حالت تمام شمارهایی(داخلی هایی) که در لیست قرار داده ایم با هم زنگ می خورند و هنگامی که یکی از داخلی ها پاسخ دهد بقیه از زنگ خوردن خارج می شوند و اگر یکی از شماره ها در دسترس نبود بقیه شمارها زنگ می خورند, همچنین هنگامی که شماره ای که درابتدای لیست از حالت مشغول بودن خارج می شود بلافاصله با بر داشتن گوشی می تواند با تماس گیرنده صحبت کند به شرط اینکه شمارهای بعدی در لیست ,جواب تماس را نداده باشند همانند شکل زیر:

معرفی حالت Ringallv2 در آستریسک

ابتدا هر دو داخلی(100-200) با هم زنگ میخورند در این بین هر کسی که در دسترس باشد بر می دارد.

Ringall :در این حالت تمام داخلی هایی که در لیست قرار داده ایم با هم زنگ می خورند و هنگامی که یکی از شمارها پاسخ دهد بقیه از زنگ خوردن خارج می شوند و اگر یک شماره ای در دسترس نبود بقیه شمارها زنگ می خورند.

Ringall-prim : در این حالت اگر شماره ای در دسترس نباشد و یا مشغول باشد بقیه هم زنگ نمی خورند در غیر این صورت همانند ringall عمل می کند.

Hunt : در این حالت با توجه به ترتیی که در لیست قرار دارد شروع به زنگ خوردن می کند به عنوان مثال اگر اولین شماره لیست در دسترس نبود به دومی میرود ودر همین زمان شماره اولی دیگر زنگ نمیخورد این کار تا اخرین شماره ادامه پیدا می کند تا یه شماره تماس را پاسخ دهد.

Hunt-prim : یعنی اگر اولین شماره در دسترس نبود بقیه هم زنگ نمی خورد وگرنه همانند حالت hunt عمل می کند.

Memoryhunt : شبیه حالت hunt است با این تفاوت که اگر اولین شماره جواب نداد به دومی می رود. در این زمان اگر شماره نخست اماده باشد مجددا زنگ می خورد .و در صورت عدم پاسخ  به طور خودکار به شمارهای بعدی وصل می شود تا یکی از شماره ها  پاسخ دهد. برای اینکه شمارهای قبلی زنگ نخورند گوشی مربوطه را 2 مرتبه قطع می کنیم(یعنی یک بار کلید قرمز را می زنیم تا تماس قطع شود ولی دوباره تماس ها وصل می شود یک بار دیگر کلید قرمز را فشار می دهیم تا دیگر زنگ نخورد) و شمارهای بعدی زنگ بخورند.

Memoryhunt-prim : اگر شماره اول در دسترس نبود بقیه شمارها هم زنگ نمیخورد در غیر این صورت مشابه به حالت memoryhunt با ان تماس رفتار می شود.

Firstavilable : اولین شماره ای که در لیست در دسترس بود را می گیرد . در اینجا ترتیب شمارها بسیار مهم است یعنی ابتدا وضیعت شماره نخست را بررسی می کند اگر در دسترس نبود شماره ی بعدی زنگ می خورد و اگر انتظار تماس (call waiting) برای شماره ای فعال باشد در دسترس تلقی می شود هر چند در حال مکالمه باشد.

Firstnotonphone : اولین شماره ای که در لیست به طور کامل در دسترس باشد زنگ می خورد در این حالت تنظیمات مربوط به انتظار (call waiting) مد نظر قرار نمی گیرد.

Queue Ring strategy

Leastrecent : هرکدام از داخلی هایی موجود در لیست که تماس کمتری داشته , در اولویت تماس قرار می گیرند  که در صورت عدم جواب ,مابقی داخلی ها با توجه به تعداد تماسی که اخیرا داشته اند زنگ می خورند.

Fewestcalls : این حالت تقریبا شبیه حالت قبل می باشد اما برای تشخیص تعداد تماس های برقرار شده کل بازه زمانی ممکن را در نظر می گیرد و مانند حالت قبل مختص زمان اخیر نمی باشد.

Random : در این حالت تماس ها ی برقرا شده به صورت تصادفی یا random برقرار شده و از قانون خاصی پیروی نمی کنند.

Rrmemory : این حالت از قانون round robin استفاده می کند یعنی همان چرخش تماس ها, به عبارت دیگر اگر در یک لیست به ترتیب داخلی های 100-200-300 قرار داده باشید ابتدا تماس با 100 برقرار می شود سپس با 200 و در نهایت با 300 و حالت بعدی شماره 100 یعنی به صورت یک حلقه به حالت اول باز می گردد و در این حالت اگر در لیست یکی از داخلی ها تماس برای ان برقرار شد مثلا 200 برای تماس بعدی به داخلی 300 تماس وصل می شود یعنی همان چرخش تماس ها.

Linear : این حالت تقریبا شبیه به حالت قبل است با این تفاوت به جای حلقه ای و چرخشی بودن تماس های وارد شده به صورت خطی می باشد به عبارت دیگر در حالت قبل تماس ها به صورت چرخشی وصل می شدن اما در این حالت تماس های بعدی هر بارکه می خواهند وصل شوند اول به ابتدا ی صف رجوع می کنند و اگر در دسترس نبود تماس با داخلی بعدی برقرار میشود.
بنابر این می توان نتیجه گرفت که در این مثال که نفر اول صف 100 می باشد از داخلی های دیگر تماس بیشتری با آن بر قرار می شود.

Wrandom : در این حالت اگر در لیست دقت کرده باشید هنگامی که با گزینه extension quick pick دا خلی اضافه می کنیم یک مقداری به صورت زیر به داخلی اضافه می شود مثلا اگر شماداخلی 100 رو اضافه کنید به صورت 100,0 در می آید.

مشاهده می کنید به صورت خودکار عدد 0 را به انتهای ان اضافه کرد . در واقع این صفر همان وزن داخلی است.
ما می توانیم این عدد صفر را به دلخواه تغییر دهیم.
در این رینگ استرتژیک تماس ها ابتدا با داخلی ای برقرار می شود که وزن کمتری دارد یعنی اولویت برقراری تماس ها با کم بودن همان عددی ایست که در جلوی داخلی ما( که در اینجا صفر می باشد) اضافه شده است.

پاسخ شما

حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
FOXNET محلی برای دانستن واشتراک مطالبی که نمی دانستید

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 430 بازدید
سوال شده ژوئیه 5, 2015 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 346 بازدید
سوال شده ژوئن 1, 2015 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 588 بازدید
سوال شده فوریه 10, 2016 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 307 بازدید
سوال شده فوریه 9, 2016 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 483 بازدید
سوال شده ژوئن 1, 2015 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
...