0 امتیاز
553 بازدید
در تلفن (سانترال و VoIP) توسط مدیر کل (15.6k امتیاز)

بررسی تماس های خروجی در الستیکس

تفکیک خروجی ها در الستیکس

زمانی که شما در سرور الستیکس چندین خط ورودی شهری دارید سرور شما جهت تماس های خروجی یکی از خطوط ورودی را انتخاب و امکان برقراری تماس را برای شما فراهم میکند. شما در این زمان امکان انتخاب خط خروجی را ندارید.

یکی از ویژگی های الستیکس که این مشکل را برای شما رفع می کند قدرت تفکیک خروجی ها در الستیکس است. شما در این روش امکان مشخص و مجزا کردن خروجی را برای شما مقدور میکند.

مثلا شما میتوانید یک خط خاص را برای خروجی مشخص کنید یا خروجی را بر اساس اشخاص خاص مثلا مدیران یا کارمندان تفکیک کنید. جهت تفکیک خروجی مراحل زیر را به ترتیب بر روی سرور الستیکس خود پیاده سازی کنید.

در اولین مرحلی وارد پنل ادمین الستیکس شده و از تب PBX وارد تب Tools شده و در نهایت گزینه Asterisk File Editor را انتخاب نمایید. در این قسمت می توانید کلیه فایل های هسته الستیکس را مشاهده کنید از میان فایل ها، فایل chan_dahdi.conf  را انتخاب و باز کنید.

*

1

*

حال می توانید در این فایل مشاهده کنید که به ازای تعداد تمامی ورودی ها group=0 تعریف شده است این حالت بیانگر تنظیمات پیش فرض و یکسان بودن تمامی خطوط را نشان می دهد. برای دسته بندی خروجی ها شما باید به تعداد دسته های مورد نظر گروه تعریف کرده و تنظیماتی را انجام دهید.

تعریف گروه :

جهت تعریف گروه از منو PBX گزینه Trunk را انتخاب نمایید و نهایتا گزینه Add Dahdi Trunk را نتخاب نمایید.

*

21

*

در قسمت نام، نام مورد نظر را انتخاب نمایید و نهایتا در قسمت DAHDI Identirier مثلا g1 را وارد کنید.

*

31

*

بعد از اتمام این مراحل شما گروه ۱ را ایجاد کرده اید.

تفکیک خروجی :

حال به سخت افزار سرور مراجعه کنید و خطوط ورودی به سرور را مشخص کنید مثلا ورودی سوم سرور الستیکس را قصد دارید به عنوان الویت اول خروجی تعریف کنید.

مجدد به فایل chan_dahdi.conf  مراجعه کنید و این بار ورودی سوم را عضو گروه g1 کنید.مانند تصویر زیر

*

5

*

تعریف Outbound Routes :

حال در قسمت Outbound Routes وارد خط روت پیش فرض شوید مشاهده میکنید که کلیه کاربران و خطوط با شماره گیری عدد ۹ میتواند با خارج از شبکه تماس برقرار کنند. در پایین صفحه مشاهده میکنید که قسمتی به نام Trunk Sequence for Matched Routes وجود دارد که تنها گزینه موجود عدد ۰ بوده و بر روی گروه g0 قرار دارد. این به این معنی است که کلیه تماس های خروجی شما تابع یک قانون بوده و از خطوط مرتبط به گروه ۰ به صورت رندوم استفاده میگردد. حال شما میتوانید ترتیب خروجی را مشخص کنید.

حال با توجه به مثال همانطور که مشخص شده بود ورودی فیزیکی سوم در سرور الستیکس الویت اول در خروج بود این اینترفیس در مرحله قبل عضو گروه g1 شد. حال در صفحه تعریف خروجی مقابل عدد صفر که اولین الویت می باشد g1 را انتخاب نمایید و الویت دوم که عدد یک است را همان پیش فرض g0 بنویسید. مانند تصویر زیر:

*

4

*

پاسخ شما

حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
FOXNET محلی برای دانستن واشتراک مطالبی که نمی دانستید

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.1k بازدید
سوال شده ژوئیه 5, 2015 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 494 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.6k بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 924 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 588 بازدید
سوال شده فوریه 10, 2016 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
...